Bericht

Vortex BC Lansingerland Open Toernooi 2026 β€” goud in de VD 4 πŸ₯‡

Vortex BC Lansingerland Open Toernooi 2026 β€” goud in de VD 4 πŸ₯‡

Dit weekend speelde ik het Vortex BC Lansingerland Open Toernooi 2026 in Berkel en Rodenrijs. Twee dagen badminton, met de mix met Jelle Smeding en twee keer vrouwendubbel met Aditi Prabhudesai (in de 4 en in de 1). Genoeg wedstrijden dus om lekker bezig te blijven. 🏸

Het werd een weekend met alles erin: een spannende wedstrijd over drie games in de mix, een sterke winstpartij in de VD 1-poule en uiteindelijk ook goud in de VD 4. Vooral dat laatste was natuurlijk een heel fijn einde van het toernooi. πŸ˜„

GD 4 β€” met Jelle Smeding ✨

In de gemengd dubbel speelden Jelle en ik tegen Dylan Moors en Esmee Hoogerbrugge. We begonnen goed en pakten de eerste game met 21-16, maar daarna kwamen zij sterker terug. De tweede game ging met 8-21 naar hen en in de derde bleef het spannend tot het einde. Met 18-21 verloren we net, en dat is natuurlijk jammer als je zo dichtbij zit.

VD 1 β€” met Aditi Prabhudesai 🀝

In de VD 1 begonnen Aditi en ik in de poule tegen Laura de Haan en Vera Waayers. Dat werd meteen een fijne wedstrijd om te winnen: 22-20 en 21-17. Vooral die eerste game bleef spannend, dus het voelde lekker om die toch onze kant op te trekken.

Daarna speelden we tegen Sem Schwartz en Tess Schwartz. We pakten de eerste game met 21-17, maar daarna draaide de wedstrijd. Zij wonnen de tweede en derde game allebei met 17-21. Dat was balen, want we zaten er wel goed in, maar net niet genoeg om hem af te maken.

In de halve finale stonden Demi Brehler en Charissa Kuiper tegenover ons. Zij waren sterker en wonnen met 21-11 en 21-15. Daarmee bleef het bij brons in de VD 1, en dat is alsnog een mooie plek in een pittig onderdeel. πŸ₯‰

VD 4 β€” met Aditi Prabhudesai πŸ’ͺ

In de VD 4 liep het echt lekker. In de poule begonnen we tegen Vivian Leow en Shannon Raadsen. Na een lastige eerste game, die we met 16-21 verloren, konden we het goed omdraaien. De tweede en derde game wonnen we met 21-11 en 21-11.

Ook tegen Nina Hantaveevongsa en Shantal Holm moesten we over drie games. De eerste ging met 18-21 naar hen, maar daarna bleven we rustig en pakten we de volgende twee games met 21-16 en 21-14. Zulke wedstrijden zijn extra fijn om te winnen, omdat je echt opnieuw moet blijven vechten na zo’n start.

In de halve finale speelden we tegen Emma Westerink en Ziyi Zhao. We hielden het netjes onder controle en wonnen met 21-14 en 21-18. Finale gehaald! πŸ˜„

Die finale was tegen Lindsey Beernink en Sara Lee Van der Hulst. Aditi en ik begonnen scherp en bleven goed samen spelen. Met 21-10 en 21-14 wonnen we de finale, dus goud in de VD 4! πŸ₯‡


Een mooie afsluiting van weer een vol toernooiweekend: goud in de VD 4, brons in de VD 1 en een hoop goede games gespeeld. Bedankt Jelle en Aditi voor het samenspelen. Nu weer verder trainen en op naar de volgende toernooien. πŸ™Œ


πŸ”— Mijn wedstrijden

πŸ‘‰ Bekijk hier het schema en alle uitslagen!

Videos πŸŽ₯

Foto’s πŸ“Έ

GD4
DD4
DD4 - moe
DD4
DD4 - coach Demi
DKC Winnaars β€”

Sponsors

Carlton Logo Dunlop Logo Allrackets.com

Insta πŸ“²

πŸ“Έ @nienke_vanderwerf
πŸ“± @aditi_prabhudesai20
πŸ“² jelle_smeding
🏸 @carltonbadminton
πŸ›οΈ @allrackets

This post is licensed under CC BY 4.0 by the author.